Wednesday, May 4, 2011

Mula2..7 tolak 1 tinggal 6 tolak 1 Kini Tinggal 5...

angka?.. apa tu??... aku ada 7 orang adek beradik, 3 lelaki 4 perempuan, yang sulung perempuan arwah saimah dia pergi pada thn 2002 pada usia 33 thn, meninggalkan 2 orang anak perempuan yg masih kecil, aku sayang sangat ngan arwah sebb dia yg jaga aku bila mak tiada kat umah, kk seorang yang suka memasak... emme masakannye sangat sedap  terutama kuih karipap, pau n mee bandung... rindunye masakan kk long. Namun dia pergi dulu meninggalkan kami adek-beradik, mak dan ayah. kini anak-anak kk long dah besar aini bakal jururawat bertauliah.. skang masih study kat masterskill, dina tktn 4, taun depan exam spm...x lama lagi mak akan dapat cucu menntu pertama... hehhee... bila tu???....

tinggal laa kami 6 beradik... 3 lelaki 3 perempuan, aku secara automatiknye jadi kk sulung... aku anak yg ke-4, antara aku ngan arwah ada abang 2 orang. n bawah aku perempuan 2 orang n bongsu lelaki.

tanggal 18.1.2011- genap usia adek bongsu 18 thn pada hari lahirnye...adek xcident dan meninggal di tempat kejadian, sehingga hari ini aku masih x dapat menerima kenyataan ni.. w/pun aku redha dengan pemergiannya.. namun aku masih tercari2 suara yg selalu aku dengar di rumah, didalam bilik air suara dia menyanyi... adek begitu cepat kau pergi... akk x sempat nak memberi lebih kasih sayang....

" Kita menghitung hari lahir, usiapun bertambah,Ada yang sedar diri makin dewasa,
Ada yang insaf diri sendiri makin tua,Tapi ramai juga yang perasan,Makin berusia makin anggun dan bertenaga katanya.Sesungguhnya,Tibanya hari lahir ertinya semakin mendekati kematian semakin mendekati kematian ertinya semakin kurang kesempatan merebut masa membuat amalan"


adek pergi pada hari lahirnye... tiada tanda, tiada pesan, terus meninggalkan mak ayah n adek beradek yg lain. n kawan2 yang amat menyayangi dirinye...adek n kk long tunggu akk ye...semoga arwah kk long n arwah adek di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman Al- Fatihah... Amin.

No comments:

Post a Comment